Trening Indywidualny

Odzyskać siebie, czyli pora na życiowe porządki

Kilka słów o motywacji

przyg. Emilia Kaznowska (trener osobisty)

Mój kolega mawia: Ludzie sukcesu to ludzie szczupli, którzy potrafią panować nad swoim życiem, a co za tym idzie swym ciałem i dietą.

Prawie każdy z nas marzy o smukłej sylwetce i zdrowym sportowym trybie życia. Media systematycznie podsycają te marzenia, nieprzerwanie kultywując zdrowe, piękne i szczupłe ciała. Podziwiamy, zazdrościmy, tęsknimy do dawnej/ dawnego ja – najczęściej w domowych pieleszach, przed telewizorem, nierzadko z talerzykiem chrupiących przekąsek pod nosem. I jak to w życiu bywa - marzenia płyną swoją drogą, a rzeczywistość swoją. Nasza waga niepokojąco pnie się w górę, przekraczając kolejne granice nie do przekroczenia. W końcu nadchodzi taki czas, że wagę chowamy głęboko do szafy, a marzenia spychamy gdzieś dużo głębiej, nie wierząc, że cokolwiek można już zmienić. I wtedy zapala się czerwona lampka. Właściwie pali się już od dawna... Nie jesteśmy już zwyczajnie grubi. Niewiadomo kiedy staliśmy się ludźmi otyłymi z wyraźnym problem ze zdrowiem, emocjami i samoakceptacją. 

Niezwykle trudno właśnie w tym momencie powiedzieć sobie stop. Ale niestety trzeba i  nawet należy. Musisz wziąć życie w  swoje ręce, porządnie nim potrząsnąć, raz na zawsze coś postanowić, a jeśli trzeba - odwrócić wszystko do góry nogami. Zacisnąć pięści i dać sobie szansę  już nigdy do dawnych nawyków nie wracać.

Nie będzie łatwo właśnie w tym momencie rozpocząć trening. Przez lata twoje ciało przyzwyczaiło się do sprawiania sobie przyjemności (czytaj: robienia sobie krzywdy). Najprawdopodobniej straciłaś (straciłeś) już wiarę w siebie oraz swoje możliwości i mocno odczuwasz niekorzystne zmiany spowodowane nadwagą. Do tego masz mnóstwo wątpliwości. Jak zacząć? Skąd czerpać motywację? Jak wytrzymać w systematycznym i  ciągłym treningu?

Pamiętaj, że nigdy nie jest za późno na zmianę. Skoro doszedłeś aż tu, najprawdopodobniej jesteś gotowy, by rozpocząć zmagania z żywiołem. Jedyne, co teraz musisz zrobić, to postanowić, że zaczynasz i… mieć całkowite zaufanie do swojego trenera, czyli mnie.

Cała reszta należy już do mnie: stawiasz się na treningach, dajesz z siebie wszystko, wspólnie walczymy  z twoimi słabościami - bez mamienia, oszustw i zabawy w chowanego. Nie musisz się obawiać, że przygotowany trening nie będzie dla ciebie. Wspólnie opracujemy plan, który uwzględni twoje możliwości kondycyjne i psychologiczne (m.in. motywację, obecną sytuację życiową, czasowe możliwości), określimy cel i czas jego realizacji, sprawdzimy twój obecny stan zdrowia, zmodyfikujemy dietę. Jeśli nie jesteś osobą otyłą, a jedynie chcesz zrzucić zbędnych kilka kilogramów, twój plan będzie wyglądał trochę inaczej. Skupimy się na wysmukleniu poszczególnych partii ciała, popracujemy nad rzeźbą, wyeliminujemy z diety te składniki, które powodują nielubione u ciebie boczki. Powoli i systematycznie wrócisz do smukłej sylwetki. Mój autorski program uwzględnia też treningi dla młodych mam, które chcą wrócić do sylwetki sprzed ciąży. Trening umożliwia ćwiczenia z dzieckiem, co w przypadku mam ma ogromne znaczenie.

Pamiętaj, że otyłość to choroba, choroba cywilizacyjna.  Jeszcze do niedawno sądzono, że problem dotyczy przede wszystkim mieszkańców Stanów Zjednoczonych. W tej chwili to jasne, ze problem sięgnął Europy, w tym także naszego kraju. Wielu dorosłych Polaków walczy obecnie z otyłością, niepokoi też problem, że coraz częściej otyłość uderza w dzieci. Niestety winni jesteśmy my dorośli.
I od nas należy rozpocząć zmiany. Gotowi?

  • Facebook

Akceptujemy karty

Multisport-Plus---Awers fitprofit
Fitsport Bonus-Style
logo OK